Головна Новини Розпочато будівництво одного з найсучасніших акумуляторних заводів у світі. Чи це змусить Китай піти з ринку?
Новини

Розпочато будівництво одного з найсучасніших акумуляторних заводів у світі. Чи це змусить Китай піти з ринку?

2 Квітня 2024 326

Шведська компанія Northvolt хоче виробляти на півночі Німеччини акумулятори до мільйона електромобілів на рік.

Символічна церемонія закладення фундаменту для одного з найбільших промислових проєктів майбутнього Німеччини вже відбулася, а виробництво заплановано на 2026 рік. Обсяг інвестицій становить 4,5 млрд євро.

Після схвалення Європейською Комісією заходів допомоги Німеччини для заводу акумуляторів шведської компанії Northvolt, будівництво гігафабрики «Northvolt Drei» розпочинається на узбережжі Північного моря в Хайде.

У присутності керівника Northvolt Пітера Карлссона та політичних знаменитостей, таких як канцлер Олаф Шольц, федеральний міністр економіки Роберт Хабек і прем’єр-міністр землі Шлезвіг-Гольштейн Даніель Гюнтер, 25 березня відбулася символічна церемонія закладення фундаменту заводу акумуляторів.

Виробництво планується розпочати у 2026 році, а повна потужність буде досягнута у 2029 році. Щоб впоратися з очікуваним навантаженням, необхідно створити близько 3000 робочих місць.

Також розглядається створення підприємства з переробки використаних батарей від електрокарів. Завод породжує надії на незалежність від азіатських виробників акумуляторів.

Обсяг інвестицій становить 4,5 млрд євро
Загальна вартість будівництва оцінюється в 4,5 млрд євро. Федеральний уряд і Шлезвіг-Гольштейн вже пообіцяли фінансування в розмірі 700 мільйонів євро і гарантували ще 202 мільйони євро. З цього фінансування близько 564 мільйонів євро надходять федеральному уряду та до 137 мільйонів євро державі.

Без цього фінансування Northvolt вибрала б місце розташування в США, оскільки компанії було запропоновано підтримку там на основі Закону про зниження інфляції.
Деякі економісти критикували субсидії, зокрема проф. Моріц Шуларік, президент Кільського інституту світової економіки (IfW):

«Суть у тому, що прорив коштує дуже дорого, і наскільки цей захід насправді успішний для Німеччини та Шлезвіг-Гольштейну, стане зрозуміло протягом наступних кількох років».

Шуларік також чітко пояснює, що «гроші від субсидій тепер мають збирати платники податків, і тому їх не вистачає в інших місцях, таких як інвестиції в освіту чи інфраструктуру».

Клієнти Northvolt: VW, BMW, Scania та Volvo Cars
З 2022 року Northvolt виробляє на заводі в Шеллефтео, Швеція. Кампус компанії з досліджень і розробок батарейних елементів розташований у Вестеросі, Швеція.

У Northvolt задіяні великі європейські автомобільні компанії. Volkswagen є найбільшим акціонером, за ним йдуть BMW і Goldman Sachs.Крім VW і BMW, клієнтами шведської групи також є Scania і Volvo Cars.

Поділитися
Нові
Популярні
Подібні публікації