Головна Новини Пакет мобільності: Бельгія хоче створити агентство ЄС з автомобільних вантажних перевезень
Новини

Пакет мобільності: Бельгія хоче створити агентство ЄС з автомобільних вантажних перевезень

5 Березня 2024 727

Новий контрольний орган ЄС для автомобільних вантажних перевезень, посилення правил керування автомобілем і часу відпочинку для водіїв – серія нових ідей про те, як правила пакету мобільності можна краще виконувати.

На технічній конференції з контролю за дорожнім рухом у Брюсселі, в якій взяли участь кілька міністрів – закордонних справ, високопосадовці та транспортні експерти з держав-членів, бельгійське головування дало прогноз на найближчі роки.

Більшість пропозицій зосереджено на більш ефективному застосуванні пакета мобільності. Бельгійці зосереджуються на підвищенні безпеки дорожнього руху, покращенні умов праці водіїв і чесній конкуренції в транспортній галузі.

Під час конференції відбулися презентації та обговорення нових інструментів для кращого дотримання правил дорожнього руху, актуальних проблем у сфері соціального захисту та чесної конкуренції.

У конференції взяли участь близько 115 учасників, які представляли численні держави-члени, соціальні партнери та міжнародні організації та інституції, відповідальні за контроль дорожнього руху (включаючи офіційних осіб Європейського органу праці ELA).

У міжнародних автомобільних перевезеннях занадто багато водіїв працюють в умовах, негідних 21-го століття, проводячи тижні або навіть місяці у вантажівках далеко від своєї країни та не маючи можливості вести нормальне сімейне життя.

Посилення конкуренції змушує деякі компанії знижувати ціни, зменшуючи витрати на робочу силу, єдині витрати, які можна зменшити, або навіть не дотримуючись існуючих правил, таких як: «Наприклад, правила щодо часу водіння та відпочинку або посади», — сказав Жорж Гілкінет, віцепрем’єр-міністр Бельгії.

Віцепрем’єр-міністр підкреслив, що в цій ситуації програють усі: працівники, компанії, а також безпека на дорозі та екологія. Ось чому під час мого президентства я хотів би продовжити та підкреслити прогрес, досягнутий у дискусіях щодо пакета мобільності, який буде поступово запроваджуватися в Європейському Союзі з 2020 року.

Це мета представленої Брюссельської декларації, яка має на меті визначити курс на майбутнє, щоб зробити наші дороги безпечнішими, покращити умови праці водіїв і зробити конкуренцію між компаніями більш справедливою», – пояснив Жорж Гілкінет.

Агентство ЄС з автомобільного вантажного транспорту
Відповідно до рекомендацій Бельгії, ЄС повинен створити спеціальну агенцію з контролю за дотриманням правил дорожнього транспорту для обміну передовим досвідом, подальшої оптимізації засобів і методів забезпечення виконання пакета мобільності та боротьби з соціальним демпінгом.

Це можна зробити, надавши ELA більше повноважень і фінансування, або створивши абсолютно нову установу, яка займатиметься дотриманням правил дорожнього руху». – припускає бельгійський віцепрем’єр.

Першим завданням цього органу має бути розробка багаторічного плану дій проти шахрайства, недобросовісної конкуренції та соціального демпінгу. Ця організація повинна також щорічно оцінювати рівень впровадження принципів пакета мобільності в кожній державі-члені.

Правила розміщення
На думку бельгійців, рішення Суду Європейського Союзу «Koelzsch» (справа C-29/10) і «Voogsgeerd» (справа C 384/10) мають застосовуватися однаково. Ці рішення ясно дали зрозуміти, що країна, в якій або з якої працівник виконує більшість своїх зобов’язань перед роботодавцем – беручи до уваги всі елементи, що характеризують діяльність працівника – повинна розглядатися як країна, в якій або з якого працівник зазвичай виконує свою роботу.

З огляду на те, що принципи Пакета мобільності застосовуються не повністю та іноді тлумачаться по-різному від держави-члена до держави-члена, необхідне більш обов’язкове та послідовне тлумачення Директиви про відрядження працівників, зокрема щодо визначення мінімальної заробітної плати.

Необхідно широко використовувати нові інструменти, такі як віддалений моніторинг порушень (DSRC), які забезпечують більш цілеспрямований і ефективний контроль.

Ми повинні забезпечити, щоб Європейський реєстр підприємств автомобільного транспорту (ERRU) оновлювався з виявленими порушеннями та санкціями, накладеними в усіх країнах, і був доступним для всіх відповідних контролюючих органів у ЄС», – сказав під час конференції Жорж Гілкінет.

Поділитися
Нові
Популярні
Подібні публікації