Головна Новини Вантажівки до 7,5 тонн будь обкладатись дорожніми зборами в Німеччині
Новини

Вантажівки до 7,5 тонн будь обкладатись дорожніми зборами в Німеччині

2 Травня 2024 225

З липня цього року водії вантажівок вагою до 7,5 тонн також будуть зобов’язані сплачувати німецькі дорожні збори.

Це може зачепити кілька тисяч бізнесів у Польщі і десятки тисяч транспортних засобів, які направляються до Німеччини. Підвищення тарифів у грудні минулого року свідчить про те, що водії менших вантажівок стикаються зі складними часами.

Цього літа на німецьких дорогах очікується значна зміна. З 1 липня цього року група вантажівок вагою від 3,5 до 7,5 тонн буде зобов’язана сплачувати за проїзд по дорогах країни. До цього моменту ці менші вантажівки користувалися німецькими дорогами безкоштовно.

Оплата за проїзд буде визначатися залежно від євростандарту та рівня викидів CO2. Наприклад, транспортні засоби, які відповідають стандарту Євро-6 та мають перший рівень викидів, оплатять 15,1 євроцента за кілометр.

Автомобілі з рівнем викидів Євро-6 та вище можуть очікувати зниження вартості проїзду до 11 євроцентів за кілометр. З іншого боку, транспортні засоби, що відповідають стандарту Євро-1, вже будуть коштувати власникам 24,8 євроцента за кілометр.

В структурі оплати за проїзд домінуючу роль відіграє екологічний аспект. Інфраструктурний збір становить 5,2 євроцента за кілометр. Решта суми складається з оплати за забруднення повітря, шум та викиди CO2, які є основним компонентом.

Транспортні засоби, які мають нульовий рівень викидів, такі як електричні або водневі транспортні засоби, а також вантажівки на водневих паливних елементах, залишаються звільненими від обов’язку сплати за проїзд до кінця 2025 року.

За даними Євростату, у Польщі у 2022 році автопарк транспортних засобів в масовому діапазоні від 3,5 до 7,5 тонн, який підпадатиме під нові, вищі тарифи при перетині кордону з Німеччиною, налічував 265,2 тисячі одиниць.

Ці невеликі вантажівки становили приблизно 35 відсотків від загального парку вантажівок у Польщі, що налічував усього 738,6 тисяч транспортних засобів того ж року.

Шестизначне зростання
Мартін Редер, керівник німецької компанії з транспорту та експедиції trans-o-flex Express, прогнозує суттєве збільшення витрат.

У компанії trans-o-flex близько 200 транспортних засобів, які раніше не підлягали оплаті за проїзд, в майбутньому будуть підпадати під дію нових правил. За нашими підрахунками, це означає збільшення витрат у високому шестизначному діапазоні”, – каже Мартін Редер.

Редер наголошує, що компанія trans-o-flex компенсує своїм підрядникам і перевізникам збільшені витрати, передаючи їхню частину клієнтам.

Питання про те, хто понесе витрати – клієнти чи перевізники, залишалося постійною темою після введення платних доріг. Згадаємо, що з грудня 2023 року в Німеччині екологічний збір додається до вартості проїзду для вантажівок вагою понад 7,5 тонн.

Для найбільш поширених комбінацій вагою понад 16 тонн, вартість проїзду зросла на цілих 83 відсотки. Крім того, лише транзит через Німеччину став дорожчим на близько 100 євро.

Спостерігаючи вплив грудневого підвищення на транспортний ринок упродовж останніх кількох місяців, можна сформувати уявлення про те, що чекає тих перевізників, які лише зараз починають платити за використання німецької інфраструктури. Це додатковий фактор, який призводить до зростання вартості ведення бізнесу, особливо в умовах низького попиту.

Лазівка в системі
Проте для винахідливих перевізників існує певна можливість уникнути нових зборів за користування дорогами Німеччини. Згідно з інформацією, чітко викладеною на веб-сайті компанії Toll Collect GmbH, автопоїзди загальною масою понад 3,5 тонни звільняються від плати за проїзд, якщо маса лише сідельного тягача не перевищує 3,5 тонни.

На практиці, це означає, що автобус з причепом або напівпричепом буде звільнений від плати за проїзд. Це означає, що на кожних 100 кілометрах він зможе заощадити щонайменше 15 євро в порівнянні з 7,5-тонною вантажівкою, яка перевозить таку ж кількість вантажу.

Поділитися
Нові
Популярні
Подібні публікації