Головна Новини Вантажівки без викидів можуть стати довшими та важчими за рішенням транспортного комітету
Новини

Вантажівки без викидів можуть стати довшими та важчими за рішенням транспортного комітету

27 Лютого 2024 202

Члени Європарламенту з транспортного комітету вирішили, що вантажівки та автобуси з нульовими викидами можуть бути довшими та важчими, щоб зменшити кількість поїздок, які вони здійснюють, і сприяти зміні клімату.

У середу 14 лютого 2024 року, депутати Європарламенту Комітету з транспорту та туризму 26 голосами «за», 11 «проти» та одним «утрималися» висловили свою позицію щодо перегляду правил ваги та габаритів у автомобільному транспорті, спрямованих на озеленення вантажного транспорту.

Запропонована редакція правил змінює обмеження ваги та габаритів, які застосовуються до вантажівок і автобусів, які здійснюють міжнародні автомобільні перевезення.

Стимули для «зеленіших» вантажівок
Депутати Європарламенту хочуть збільшити максимальну вагу та довжину вантажівок без шкідливих викидів на чотири тонни, щоб компенсувати простір і вагу, необхідні для встановлення батарей або водневих елементів, а також забезпечити додаткову вантажність.

Це оновлення, стверджують вони, могло б стати стимулом для транспортного сектору до переходу на більш чисті транспортні засоби, оскільки додаткова вантажність зробить вантажівки та автобуси з нульовим рівнем викидів більш конкурентоспроможними, ніж їх звичайні альтернативи.

Євродепутати також кажуть, що впровадження технологій з нульовим рівнем викидів не повинно відбуватися за рахунок достатнього простору в салоні або знижувати комфорт водія.

LHV: етикетка ЄС і безпека дорожнього руху
За певних умов країни ЄС все ще можуть дозволити рух LHV (довгих важких вантажівок), які довші та важчі за обмеження ЄС. Якщо держави-члени хочуть додати нові дороги, на яких дозволено рух легких транспортних засобів, вони повинні заздалегідь оцінити вплив на безпеку дорожнього руху, інфраструктуру, модальне співробітництво та навколишнє середовище.

Щоб підвищити безпеку дорожнього руху та допомогти учасникам дорожнього руху розпізнавати великі вантажівки та інші габаритні транспортні засоби, наприклад, перед обгоном, депутати Європарламенту пропонують створити позначку ЄС про довжину таких транспортних засобів.

Крім того, Комісія повинна створити вебпортал з інформацією про застосовні обмеження ваги та зросту в кожній країні ЄС та про те, які дороги призначені для легких автомобілів.

Краще виконання
Комісія також хоче більш жорсткого дотримання правил ЄС, пропонуючи країнам ЄС встановити автоматичні системи моніторингу вздовж основних доріг ЄС, щоб перевіряти, чи відповідають вантажівки та автобуси обмеженням ваги та розміру.

Депутати Європарламенту також хочуть використовувати цифрові засоби контролю, такі як інтелектуальна політика доступу, яка може гарантувати, що потрібний транспортний засіб з правильним вантажем буде на правильній дорозі в потрібний час, забезпечуючи мінімальний вплив на навколишнє середовище. інфраструктури, здоров’я та безпеки людей.

Доповідач ЄП Ізабель Гарсіа Муньос (S&D, ES) сказала: «Автомобілі з нульовим рівнем викидів повинні стати основою автомобільного транспорту, якщо сектор хоче досягти своїх цілей декарбонізації.

Нові правила дадуть компаніям реальні стимули для переходу на вантажівки з нульовим рівнем викидів і зроблять автомобільний вантажний транспорт більш стійким і безпечним. Ми хочемо переконатися, що той самий вантаж можна перевозити меншою кількістю транспортних засобів, меншими поїздками та меншими викидами.

Ми також пропонуємо оптимізувати використання мега вантажівок з оцінкою їхнього впливу на безпеку дорожнього руху, інфраструктуру, модальне співробітництво та навколишнє середовище».

Наступні кроки
Зараз за цей проєкт позиції голосуватимуть усі члени Європейського парламенту на найближчій пленарній сесії, можливо, у березні. Цей файл розглядатиме новий парламент після виборів до Європарламенту 6-9 червня.

Фон
Цей законопроєкт є частиною пакету пропозицій щодо екологізації вантажного транспорту в ЄС. На вантажівки та автобуси припадає 28% викидів парникових газів від автомобільного транспорту та 34% викидів оксиду азоту від автомобільного транспорту.

Поділитися
Нові
Популярні
Подібні публікації