Головна Новини Європарламент дав зелене світло стандарту Євро-7. За кілька років вантажівки підпадають під суворіші обмеження
Новини

Європарламент дав зелене світло стандарту Євро-7. За кілька років вантажівки підпадають під суворіші обмеження

26 Березня 2024 552

Двісті дев’яносто сім членів проголосували за, 190 проти та 37 утрималися, Європейський парламент ухвалив угоду, досягнуту з Радою щодо регламенту Євро-7 (схвалення типу автомобіля та ринковий нагляд).

Транспортні засоби повинні будуть довше відповідати новим стандартам, тож вони залишатимуться менш забруднювальними протягом усього терміну служби.

Стандарт Євро-7, який ще має бути офіційно затверджений Радою Європейського Союзу, також встановлює мінімальні вимоги до продуктивності та довговічності акумуляторів електричних та гібридних автомобілів.

Нові правила, схвалені членами Європейського парламенту, спрямовані на скорочення викидів від автомобілів, фургонів, автобусів, вантажівок і причепів.

Передбачається, що до 2040 року викиди парникових газів від вантажівок скоротяться на 90% порівняно з 2019 роком. Регламент, який ще має бути офіційно затверджений Радою ЄС, поширюватиметься на вантажівки та автобуси з 2028 року.

«Легкові автомобілі та мікроавтобуси підлягатимуть поточним умовам випробувань Євро 6 і обмеженням викидів. Автобуси та вантажівки підлягатимуть суворішим обмеженням на викиди, виміряним у лабораторіях і в реальних умовах водіння, але поточні умови тестування Євро 6 будуть збережені», – пояснив Європейський парламент у заяві.

Стандарти ЄС вперше встановлять обмеження на викиди твердих частинок (COD10) від автомобілів і мікроавтобусів, а також мінімальні вимоги до терміну служби батареї для електричних і гібридних автомобілів.

Ви досягли балансу?
Доповідач регламенту перед пленарним засіданням чеський євродепутат Александр Вондра зазначив, що цей регламент забезпечує баланс між екологічними цілями та інтересами виробників.

«Ми хочемо забезпечити доступність нових комерційних транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння та водночас допомогти автомобільній промисловості підготуватися до передбачуваної трансформації її сектора.

Тепер ЄС також враховуватиме викиди гальм і шин і подбає про те, щоб батареї служили довше», – прокоментував А.Вондра.

Потрібно щось більше, ніж просто законодавство
За даними ACEA, голосування Європарламенту щодо стандарту Євро-7 зміцнює позиції Європи як світового лідера щодо стандартів викидів для автомобілів, мікроавтобусів, вантажівок і автобусів.

«Голосування щодо Євро-7 було зосереджено на найважливішому – викликах майбутнього, таких як гальмівні викиди для легкових і комерційних транспортних засобів і вимоги до акумуляторів для електромобілів», – сказала Сігрід де Фріз, генеральний директор Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA) після голосування..

«Але не помиляйтеся: стандарт Євро 7 продовжує посилювати вимоги до викидів і процедури випробувань. Виробники вантажівок і автобусів, зокрема, підлягатимуть значно суворішим правилам, оскільки вони вже стикаються з важким завданням досягнення цільових показників скорочення викидів вуглецю, що швидко наближаються до 2030 року, без необхідних сприятливих умов», — додала вона.

Відповідно до ACEA, найсуворіші у світі стандарти викидів запроваджуються в критичний час, коли європейська автомобільна промисловість переходить від двигунів внутрішнього згоряння до систем електроприводу.

Виробники на старому континенті також стикаються з посиленням конкуренції з боку Китаю та Сполучених Штатів, вищими витратами на ведення бізнесу в Європі та непослідовною системою регулювання, яка неминуче знижує європейську конкурентоспроможність.

Слід пам’ятати, який прогрес досягнутий на сьогодні: від першого стандарту Євро до першої версії Євро 6 викиди парникових газів зменшилися на 90 відсотків.

«Виробники транспортних засобів і законодавці можуть похвалитися багатьма досягненнями в цій сфері. Однак, щоб справді досягти цілі Євро-7, законодавці повинні зробити більше, щоб замінити старіші транспортні засоби, що забруднюють навколишнє середовище, на новіші моделі з найсучаснішою технологією викидів.

Йдеться не лише про стимули, спрямовані на збільшення проникнення нових транспортних засобів на ринок, а й про створення комплексної нормативно-правової бази, щоб зробити мобільність доступною для всіх європейців», – підкреслили в ACEA.

Поділитися
Нові
Популярні
Подібні публікації