Головна Новини Здивування вчених: електрика може виявитися економнішою за дизельне пальне навіть для важкого транспорту
Новини

Здивування вчених: електрика може виявитися економнішою за дизельне пальне навіть для важкого транспорту

22 Червня 2023 91

Важкі електричні вантажівки можуть бути дешевшими в експлуатації, ніж їх дизельні аналоги для перевезень на далекі відстані. Такі висновки зробив аспірант з Технологічного університету Чалмерса в Гетеборзі, Швеція.

Дослідник підкреслив, що вибір правильної батареї є ключовим фактором у досягненні ефективності цих вантажівок. Враховуючи конкретні фактори, такі як тип вантажу та стиль водіння, можна забезпечити оптимальну роботу електричних вантажівок і знизити вартість їх експлуатації.

“Я сам здивований результатами та сподіваюся, що тепер, коли ми показали, що це може бути вигідно, більше транспортних компаній і виробників вантажівок наважаться зробити ставку на електрифікацію”, – говорить Йоханнес Карлссон, кандидат наук у галузі систем управління та електроніки в Технологічному університеті Чалмерса.

Дослідники зі шведського університету дійшли висновку, що перехід від автопарків, які використовують викопне паливо, до електромобілів може бути економічно вигідною навіть для важкого транспорту та на довших відстанях.

Досі такий перехід був характерний переважно для міських перевезень та коротких відстаней. Проте нові дослідження свідчать про те, що використання електричних транспортних засобів може стати дешевшою альтернативою дизельному паливу.

“Ми розглянули сценарій, коли важкі вантажівки їздять між Гельсінгборгом і Стокгольмом. Ми порівняли два різні розміри акумуляторів і дві можливі ціни на швидку зарядку. Ми дійшли висновку, що транспортні засоби, які використовуються для вантажних перевезень, можна електрифікувати економічно ефективним способом, – каже Йоханнес Карлссон.

Експеримент проведено в реальних умовах
Вчені провели дослідження, використовуючи дані реальної вантажної компанії в Гельсінгборзі, яка спеціалізується на перевезеннях на великі відстані. В результаті була розроблена модель, яка показала, що електричні вантажівки можуть бути ефективними альтернативами дизельним аналогам.

У ході дослідження виявилося, що велика батарея не потребує підзарядки під час поїздки та здатна пройти весь шлях, заряджаючись лише на складах компанії. Однак, це призводить до зниження вантажопідйомності транспортного засобу. З іншого боку, менша батарея вимагає швидшої зарядки під час поїздки, але має меншу вагу.

Результати дослідження підтвердили, що використання електричної енергії може бути вигідним варіантом. Правильний вибір розміру батареї дозволяє електрифікувати важкі вантажівки зі збереженням або навіть зниженням вартості порівняно з дизельними варіантами.

Оптимальний розмір батареї залежить від типу перевезених вантажів. Якщо це легкі вантажі, такі як посилки або овочі, або важкі вантажі, наприклад, напої або деревина. Додатково, стиль водіння та вартість швидкої зарядки також є важливими факторами, які потрібно враховувати при виборі розміру батареї, як зазначає Йоханнес Карлссон.

У рамках дослідження були використані наступні ціни: ціна дизельного пального – 1,20 євро за літр, ціна швидкої зарядки залежить від розміру батареї і становить 0,17 євро за кіловат-годину та 0,40 євро за кіловат-годину (ціни не включають ПДВ).

Дослідники також врахували, що витрати на технічне обслуговування однакові для всіх вантажівок, незалежно від типу палива, яким вони працюють.

Прискорення електрифікації: надії дослідників
Коли мова йде про електрифікацію важких вантажівок, в минулому активно досліджувалися сценарії, де вантажівки їздять та заряджаються в обмежених зонах, наприклад, в портах.

Однак, тепер дослідники з Чалмерса покладають надію, що результати їхнього дослідження сприятимуть прискоренню переходу від використання дизельного палива до електричного у сфері великовантажного транспорту.

“Ми показали, що парк важких транспортних засобів можна електрифікувати в економічно ефективний спосіб. Це має підштовхнути компанії до дійсно сміливих інвестицій у перехід на електромобілі.

Економічні стимули зазвичай означають, що зміни можуть відбутися швидко, і наше дослідження є реалістичним для багатьох транспортних завдань”, – говорить Андерс Грауерс, доцент кафедри електротехніки в Чалмерсі, який очолював дослідження разом з Йоханнесом Карлссоном.

Поділитися
Подібні публікації