Головна Новини Scania та Sender просуватимуть логістичні рішення для електричних доріг
Новини

Scania та Sender просуватимуть логістичні рішення для електричних доріг

9 Січня 2024 163

Scania та Sender нещодавно оголосили про створення нового спільного підприємства. JUNA Technologies запропонує послугу використання електровантажівок за моделлю «оплата за використання» (ціна залежатиме від використання автомобіля).

Крім того, компанія надасть клієнтам можливість використовувати «точкові» та договірні транспортні замовлення для перевезення екологічних вантажів, на які пропонуються вищі тарифи.

За словами компанії, спільне підприємство дозволить автоперевізникам використовувати електровантажівки набагато раніше, ніж планувалося. Сторони зазначають, що вартість новеньких електромобілів висока, а на ринку є багато гравців, які не мають фінансових можливостей для закупівлі нових електровантажівок.

JUNA Technologies підкреслює, що її мета полягає в тому, щоб дозволити перевізникам почати використовувати електричні вантажівки зараз, а потім підготуватися до майбутніх досягнень в інфраструктурі та технологіях зарядки.

Чому була заснована JUNA Technologies?
За словами генерального директора JUNA Technologies, зараз в галузі переважають дві тенденції: електрифікація та автономність. Хоча автономні технології очікуються в найближчі три-п’ять років, безпосередня увага приділяється електрифікації.

За словами Оберта, нова компанія прагне очолити зміни в галузі, щоб зробити електричні вантажівки доступними для більшості перевізників. Перш за все, компанія орієнтується на 70%. Європейські ринки вантажних перевезень, що складаються з компаній з 10 або менше важкими транспортними засобами.

Цьому сегменту ринку часто не вистачає ресурсів для переходу на електромобілі з використанням традиційних моделей купівлі-продажу. Тому «JUNA» вірить, що послуги, які вона надає, забезпечать реальну цінність малим і середнім вантажним компаніям.

Як працює модель оплати за використання
За словами менеджера «JUNA Technologies», економічні показники електровантажівок суттєво відрізняються від економічних показників дизельних вантажівок, тому послуга pay-per-use є перспективним і привабливим варіантом.

Він також зазначив, що електричні вантажівки мають вищі початкові та експлуатаційні витрати та ризики залишкової вартості.

«Я вважаю, що економічна перевага дизельних вантажівок очевидна. Електромобілі у 2-3 рази дорожчі. Я говорю лише про інвестиційні витрати, але до них потрібно додати експлуатаційні витрати.

Наразі немає точних даних про експлуатаційні витрати таких вантажівок. Третій аспект, дещо пов’язаний з першим, – це ризик залишкової вартості.

Зрештою, більшість людей не мали можливості керувати електровантажівками більше кількох місяців. Тому інформації про залишкову вартість мало», – сказав М.Оберто.

За його словами, модель «оплата за використання» усуває необхідність початкових інвестицій і перетворює капітальні витрати на операційні. Перевізники оплачують вантажівку на підставі її фактичного використання, що забезпечує фінансову прозорість і передбачуваність.

«Ми відмовляємося від початкових інвестицій, необхідних для придбання електричної вантажівки», — підкреслив генеральний директор JUNA Technologies. «Ми перетворюємо капітальні витрати на операційні. Це дозволяє перевізникам оплачувати транспортний засіб на основі його фактичного використання. Крім того, після розірвання договору перевізник може повернути вантажівку компанії «ЮНА». Таким чином ми усуваємо бар’єр капітальних витрат, ризик залишкової вартості, а завдяки прозорій і зрозумілій білінговій системі – і невизначеність операційних витрат».

Вартість послуги
Ціна буде однаковою для всіх транспортних компаній? За словами пана Оберта, бізнес не може застосовувати «універсальну» ціну на обслуговування для всіх клієнтів.

«Ви повинні враховувати, як буде використовуватися кожна вантажівка. З кожним перевізником ми аналізуємо, де використовуватиметься транспортний засіб, який рівень використання він матиме та відповідні витрати. На основі цих даних ми визначаємо індивідуальну модель оплати за використання, в якій ціна залежить від пройдених кілометрів», – сказав він.

За словами компанії, це дало їй змогу визначити обґрунтування своєї бізнес-моделі, оскільки транспортні та експедиторські компанії зможуть визначити експлуатаційні витрати та потенційний прибуток однієї вантажівки.

Бізнесмен додав, що цей метод застосовують і до компанії-відправника. Таким чином JUNA хоче переконатися, що все має сенс з точки зору перевізників.

Доступ до транспортних замовлень
Компанія JUNA Technologies каже, що її гарантія замовлення на транспортування розроблена для усунення невизначеності серед перевізників щодо потенціалу прибутковості електричних вантажівок.

Надаючи пріоритетне право на використання вантажів «відправника», перевізники можуть чітко розуміти, де і як вони використовуватимуть кожну вантажівку. За словами пана Оберта, це забезпечує душевний спокій і усуває невизначеність щодо витрат і прибутковості.

«Ми надаємо перевізникам пріоритетний доступ до вантажів, щоб вони точно знали, де і як використовуватимуть свої електровантажівки. Таким чином, ми можемо запропонувати перевізникам можливість працювати на певних маршрутах протягом певного часу. Це не обов’язково 4-8 років, можна набагато менше. Після цього, якщо вантажовідправнику більше не потрібен такий транспорт, разом із платформою Sender і вантажовідправником ми переведемо вантажівки на інший маршрут». – пояснив М.Оберто.

Однак ця гнучкість має межі. М. Оберто визнає, що такі зміни ще не можна робити щодня через величезну складність операції.

«Наразі у співпраці з «сендером» ми намагаємося знайти маршрути для перевізників, які залишалися б стабільними протягом певного мінімального періоду.

Таким чином, ми можемо забезпечити гарантію замовлення, пропонуючи першочергове право на отримання вантажу компаніям, які експлуатують вантажівки JUNA», – зазначив керівник компанії.

Які маршрути підходять для електротракторів?
Зараз більшість електромобілів подорожують на короткі відстані в містах або між окремими пунктами зарядки та розрядки. JUNA Technologies вважає, що такі важковаговики ідеально підходять для таких замовлень, оскільки можуть працювати вдень і заряджатися вночі.

Однак пан Оберто також підкреслив, що за певних обставин електровантажівки підходять і для регіональних маршрутів середньої відстані.

«Ми розпочали пілотний проєкт на півдні Німеччини саме з цього маршруту. Він охоплює ділянки протяжністю 200 кілометрів, на яких вантажівка «робить» 2 кола на день, перевозить 2 вантажі на день і завантажується двічі на день. Транспортний засіб завершує цикл, завантажується, а потім «підбирає» інший вантаж», – пояснив він.

За його словами, нові вантажівки Scania, які можна буде придбати вже цього місяця, незабаром дозволять їздити на ще більш довгі маршрути. Однак, за словами генерального директора JUNA Technologies, послуги далеких перевезень ще не повністю реалізовані.

Найважливіші віхи в досягненні бізнес-цілей компанії та кліматичних цілей
Глава компанії також представив поетапний спосіб впровадження електровантажівок, перший етап якого охопить найближчі 2-3 роки. На цьому етапі слід зосередитися на стабільних маршрутах із добре відомою схемою роботи.

«Це не означає, що вам доведеться щодня їздити одним і тим же маршрутом. Електричні важковаговики пропонують більше гнучкості. Нам просто потрібно знати, якими маршрутами може їздити електрична вантажівка щодня, беручи до уваги такі фактори, як проблема зарядки», — сказав М. Оберто.

На наступному етапі, який передбачає генеральний директор JUNA Technologies, вільний вибір треків стане нормою.

У майбутньому електровантажівки зможуть їздити куди завгодно та щодня змінювати маршрути. Вам більше не потрібно буде знати весь маршрут до того, як вантажівка поїде. Вони зможуть гнучко підлаштовуватися під потреби», – пояснив керівник компанії.

Але як перейти від першого етапу до другого? За словами експерта, основними факторами є пробіг, інфраструктура та оподаткування. Влітку цього року Scania планує вивести на ринок електричну вантажівку із запасом ходу 370 км, розробляється модель з запасом ходу 400 км.

Оберто також зазначає, що, на думку аналітиків, прогрес у технології акумуляторів дозволяє подвоювати їх ємність кожні три-п’ять років.

А щодо інфраструктури для зарядки великовагового транспорту, пан Оберто пояснив, що «JUNA Technologies» вже має певні плани щодо задоволення потреб клієнтів у цій сфері.

Навчання, кероване даними
Іншим елементом пропозиції JUNA Technologies є можливість вчитися на даних і таким чином підвищувати ефективність. Прикладом може бути аналіз даних моделей водіння.

На основі цих даних сторони, що стоять за JUNA Technologies, дізналися, що правильний стиль водіння може активувати систему відновлення акумулятора електричної вантажівки, щоб збільшити запас ходу ще на 10 відсотків.

«Аналізуючи дані, ми визначаємо, де використання електровантажівок було б ефективнішим», — пояснив М. Оберто.

Значення географії
На нещодавньому вебінарі представники відправників звернули увагу на той факт, що використання екологічно чистих транспортних засобів не є однаково екологічним у всіх країнах.

Наприклад, зарядка електромобілів у Польщі виробляє більше викидів, ніж зарядка звичайних дизельних вантажівок. Це тому, що Польща отримує більшу частину енергії з вугілля.

Цей приклад показує, наскільки важливо розвивати енергетичну мережу, яка буде дуже важливою в майбутньому для тих регіонів Європейського Союзу, які відстають у сфері зеленої енергетики.

Одним із можливих рішень є стягнення плати за транспортні засоби на кордоні, щоб користуватися більш екологічною мережею іншої країни (наприклад, зарядка вантажівки в Німеччині перед в’їздом до Польщі).

Поділитися
Подібні публікації