Головна Новини Нові збори за проїзд вантажівок у Європі з 2024 року
Новини

Нові збори за проїзд вантажівок у Європі з 2024 року

4 Січня 2024 596

2024 рік принесе зміни в системах оплати проїзду та підвищення тарифів у багатьох країнах ЄС. Австрія запровадить додаткову складову мита, а Німеччина – нижчу вагову категорію мита. Однак на цьому нововведення не закінчуються.

До березня 2024 року всі країни-члени ЄС повинні транспонувати Директиву щодо євро віньєток (2022/362) у національне законодавство, яка передбачає ряд змін в системах стягнення плати за проїзд. Метою регламенту є, серед іншого, впровадження принципу «забруднювач платить», на який Брюссель наполягав роками .

Директива ЄС про євро віньєтку (2022/362) вимагає від усіх країн оновити свої національні збори до 25 березня 2024 року, що, безсумнівно, призведе до помітного підвищення існуючих зборів у більшості країн ЄС.

До 25 березня 2024 року країни-члени мають запровадити нові методи встановлення тарифів на дороги, які враховують викиди CO2. Першою відповідні зміни запровадила Німеччина 1 грудня 2023 року. Інші країни-члени вже оголосили про зміни на 2024 рік.

Бельгія
На початку року бельгійський регіон Валлонія, як і щороку, підвищує ставки зборів. Середнє коригування індексу за січень 2024 року становить +4,08%, – повідомляє Sofico, оператор системи оплати проїзду.

Значною зміною в бельгійській системі оплати проїзду є розширення плати за проїзд до додаткових 686 кілометрів доріг у Фландрії з 1 січня 2024 року. Це означає розширення мережі платних доріг на 30 відсотків. Розширення впершу чергу стосується регіонів Лімбург, Кемпен і території між Гентом і узбережжям.

Проте нульова ставка мита застосовується до транспортних засобів з нульовим рівнем викидів (ZEV) у Фландрії. Однак вони повинні бути обладнані бортовим пристроєм для збору проїзду (OBU). У Брюсселі та Валлонії, однак, ZEV продовжують класифікувати як EURO VI клас викидів.

Крім того, оператор системи оплати за проїзд зазначає, що з 1 січня 2024 року на дорогах Бельгії більше не можна буде використовувати бортовий пристрій TriBoxAir від постачальника послуг Eurotoll. Постачальник послуг Eurotoll вже повідомив своїх клієнтів.

Німеччина
Попри те, що 1 грудня 2023 року ставки плати за проїзд були значно підвищені, зміни в німецькій системі збору ще не завершені. З 1 січня 2024 року вантажівки, що перевозять СПГ, будуть платними.

У Німеччині (до кінця 2025 року) від плати за проїзд будуть звільнені лише електричні вантажівки та транспортні засоби, що працюють на водні.

Крім того, з 1 липня 2024 року в Німеччині буде розширено плату за проїзд з вантажівок понад 3,5 т (зараз транспортні засоби понад 7,5 т є платними). Крім того, з 1 січня ставка CO2 зросте з 30 євро за тонну до 45 євро.

Франція
1 лютого 2024 року платні оператори у Франції щорічно індексуватимуть свої тарифи. У наступні роки підвищення буде значно вищим: з лютого 2025 року тарифи зростуть на 5-6%, а з лютого 2026 року – до 10%.

Зміни на дорогах Франції торкаються не лише тарифів, а й способу збору, який змінюється. Поступово традиційні касові апарати зникнуть і поступляться місцем системі «вільного потоку».

Камери фіксують проїзд транспортних засобів через пункти оплати, а водії вантажівок, які не мають електронної платної картки, яка дозволяє автоматично списувати плату, отримають письмове попередження разом зі штрафом.

Наразі система працює на автомагістралі A4 у напрямку Меца на в’їзді та виїзді з автомагістралі Boulay та на автомагістралі A79 у регіоні Овернь-Рона-Альпи.

У найближчі роки планується подальше розширення, включаючи впровадження системи вільного потоку на інших автомагістралях, таких як A13 у Нормандії та A14 на північний захід від Парижа у 2024 році.

Італія
Згідно з рішенням уряду Італії, з 1 січня 2024 року зросте плата за проїзд автострадами Італії. Тарифи були підвищені на 2,3%.

Литва
З 2024 року плата за користування дорогами Литви найбільше зросте для вантажівок і автобусів. Річна максимальна ставка для найменш екологічних транспортних засобів становитиме майже 3100 євро, що в чотири рази більше, ніж раніше.

З 2024 року також зросте плата за габаритний транспорт і вантажівки з надмірним навантаженням на вісь.

Також змінено тарифи на вантажівки з вантажем або без нього з перевищенням максимально допустимої маси для вантажівок у дорозі та транспортних засобів понад 40 тонн.

Польща
Ставки плати за проїзд платними ділянками доріг для великовагового транспорту були підвищені на початку року. Ці тарифи застосовуються з 1 січня 2024 року.

Чеська Республіка
У Чехії з 1 березня тарифи за проїзд мають враховувати клас викидів транспортного засобу (CO2) згідно з директивою ЄС.

Для більш екологічних транспортних засобів діятиме нижчий тариф на так звану четверту складову дорожнього податку. Це означає відшкодування витрат, пов’язаних з викидом CO2 під час експлуатації транспортного засобу», – повідомляє Міністерство транспорту Чеської Республіки.

На практиці чеські тарифи зростуть на 10-15%. Експедитори з сусідньої країни попереджають, що транспортні послуги подорожчають, а від подорожчання постраждають і кінцеві споживачі.
Угорщина

З 1 січня 2024 року плата за проїзд в Угорщині зросте через запровадження так званого «збору за зовнішні витрати», якого вимагає Директива ЄС про євро віньєтку.

Цей збір є частиною дорожнього податку, призначеного для покриття витрат, пов’язаних із забрудненням повітря, шумом і викидами вуглекислого газу транспортом.

Розрахунок комісії за зовнішні витрати є складним, і наразі детальні ставки можна визначити лише для окремих розділів. Угорська дирекція мита (NÚSZ Zrt.) розробила калькулятор мита, за допомогою якого можна визначити точну суму мита після введення відповідних даних.

Калькулятор плати за проїзд, який доступний англійською та угорською мовами, доступний безпосередньо на сайті оператора системи оплати проїзду hu-go.hu.

З 1 січня 2024 року дорожній податок в Угорщині складатиметься з трьох основних компонентів:

  • Плата за інфраструктуру,
  • Плата за зовнішні витрати на забруднення повітря та шумове забруднення,
  • Плата за зовнішні витрати на викиди вуглекислого газу.

Плата за зовнішні витрати встановлюється указом у євроцентах, що призводить до щорічних змін, навіть якщо уряд не змінює указ про збори. Використовується обмінний курс першого робочого дня жовтня попереднього року (389,50 форинтів).

Збір за інфраструктуру розраховується традиційним способом, враховуючи кількість осей, клас викидів і те, чи рухається транспортний засіб по головній дорозі чи швидкісній. Також буде нова категорія J5 для 5-вісних автомобілів.

Австрія
Завдяки поправкам до Закону про мита та Закону про доручення ASFINAG Австрія імплементувала директиву ЄС 1 січня 2024 року.

Це означає, що для транспортних засобів із технічно допустимою повною масою понад 3,5 тонни буде по-новому врегульовано плату залежно від кілометражу, яка стягується через електронні системи.

Враховуються не лише витрати, пов’язані з інфраструктурою та дорожнім рухом, спричинені забрудненням повітря та шумом, а й витрати, спричинені викидами CO2.

Нова система ціноутворення буде поступово запроваджуватися з 2024 по 2026 роки, а щорічне збільшення витрат на інфраструктуру буде призупинено у 2024 році. «Це було погоджено, щоб полегшити навантаження на компанії», – пояснює парламент.

Австрійська дирекція автомобільних доріг (ASFINAG) у жовтні 2023 року опублікувала в Інтернеті спеціальний калькулятор класу викидів, за допомогою якого автоперевізники можуть перевірити, до якого класу належить їхній автомобіль. Потім клас визначає суму податку на CO2.

Всього існує п’ять класів викидів CO2, з класом 5 для транспортних засобів з нульовим рівнем викидів і класом 1 для всіх транспортних засобів, які не відповідають вимогам інших класів викидів через вимоги CO2.

Поділитися
Подібні публікації