Проєкт фінансування ATLAS-L4 досяг важливих віх і набирає обертів. Цього року планується, що автономна вантажівка MAN здійснить перші поїздки по шосе.
Безпілотна вантажівка крок за кроком стає реальністю. З січня 2022 року MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni, Bosch, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, Технічний університет Мюнхена, Технічний університет Брауншвейга, TÜV SÜD, Autobahn GmbH та Вюрцбурзький інститут транспортних наук (WIVW) GmbH) працювали над проєктом досліджень і розробок ATLAS-L4 (Автоматизований транспорт між логістичними центрами на швидкісних магістралях на рівні 4 разом, щоб вивести на дороги автономні вантажівки.
Зміст проєкту базується на законі про автономне водіння, прийнятому в Німеччині у 2021 році, який принципово дозволяє автономне водіння за чітко визначеними маршрутами під технічним наглядом. Після перших 22 місяців проєкт, який фінансується Федеральним міністерством економіки та захисту клімату, вже досяг важливих віх.
«Завдяки ATLAS-L4 автономна вантажівка незабаром вперше вийде на дороги Німеччини», – каже доктор. Фредерік Зом, член правління з досліджень і розробок MAN Truck & Bus, спільна мета дванадцяти партнерів проєкту ATLAS-L4.
«Ми хочемо внести свій внесок в автоматизацію від хабу до хабу, тобто без водіїв, що працюють між логістичними центрами, і, таким чином, збільшити безпеку, ефективність і меншу кількість заторів на дорогах — нестачу водіїв також можна вирішити за допомогою концепцій автоматизації».
Що вдалося досягти з моменту початку проєкту?
Компанія MAN Truck & Bus, відповідальна за загальну розробку системи, створила прототип автомобіля. Він характеризується датчиками на даху, спереду та з боків кабіни водія, а також вбудованими комп’ютерами всередині.
На першому етапі він слугує сенсорним транспортним засобом для збору даних перед початком функціональної розробки для автономного водіння, включаючи початкові тест-драйви на шосе з безпечним водієм.
Автомобіль уже успішно пройшов свої перші кілометри на тестовому полігоні MAN у Мюнхені. Функціональність та інтерфейси тестувалися. Вперше компоненти спілкувалися один з одним, і вперше датчики здійснили реалістичне розпізнавання середовища.
Також були розроблені підсистеми електричної системи, рульового керування та резервної гальмівної системи, що стосуються безпеки, для архітектури рівня 4 і вже успішно випробувані на початкових зразках.
Ще одна віха, яку команда проєкту вже відмітила: у вересні 2023 року було успішно введено в експлуатацію центр управління технічним наглядом та встановлено підключення до автомобіля. Веб-інтерфейс тепер відображає автомобіль на карті з усією необхідною інформацією, такою як швидкість і стан автоматизації.
Крім того, MAN та Інститут прикладної та інтегрованої безпеки Фраунгофера AISEC успішно провели супутній проєкту аналіз ризиків для автомобіля. На цій основі для системи автономного водіння були визначені заходи кібербезпеки, такі як автентичне та зашифроване спілкування, а також заходи функціональної безпеки, такі як резервування та концепції деградації. Проводяться масштабні сценарії атак і збоїв, а також розробляються відповідні концепції захисту.
Наступні кроки
Наступна велика віха – прем’єра на дорогах загального користування. Очікується, що тестовий автомобіль здійснить свої перші поїздки по автомагістралі цього року – звичайно, з безпечним водієм на борту.
Усі основні етапи сприяють досягненню довгострокової мети ATLAS-L4: доказ того, що використання автоматизованих і, отже, безпілотних автомобілів рівня 4 на шосе є здійсненним. Це основа для майбутніх серій програм для логістики 4.0, що стало можливим завдяки мережі, запропонованій сильним консорціумом ATLAS-L4.
Проєкт триває до грудня 2024 року. Наприкінці має бути доступна промислова концепція для роботи автоматизованих вантажівок на шосе.