Головна Новини Електрична вантажівка від компанії MAN значно тихіше від такої ж але дизельної
Новини

Електрична вантажівка від компанії MAN значно тихіше від такої ж але дизельної

27 Липня 2023 109

За даними MAN, його нові моделі eTruck вдвічі тихіше за своїх дизельних побратимів. Компанія зробила відкриття під час своєї участі у проєкті «Дослідження мобільності в малошумній логістиці», що фінансується державою. Його проводив Інститут матеріальних потоків та логістики IML Fraunhofer.

Метою дослідження є розробка стандартів виміру рівня шуму під час транспортних операцій. Дослідники дійшли висновку, що електричні вантажівки, особливо на низьких швидкостях, сприймаються приблизно вдвічі менш гучними, в порівняні з дизельними вантажівками.

«Виходячи з вимірювань, рівень eTruck приблизно на 6 дБ нижче за плавного проїзду на швидкості 20 км/год. Якщо ми візьмемо до уваги, що дизельна вантажівка, що досліджується тут, приблизно на 5 дБ тихіше на швидкості 20 км/год, ніж типовий підхід, описаний раніше, різниця між eTruck і підходом, описаним раніше, збільшується до 11 дБ.

Таким чином, з точки зору слуху, eTruck приблизно вдвічі тихіше за класичну дизельну вантажівку. Під час прискореного гальмування між двома вантажівками була ще більша різниця в рівні 12 дБ», – пояснює Міхаель Вірц, керівник проєкту вимірювань у Peutz Consult GmbH.

Щоб ще краще класифікувати рівень шуму MAN eTruck, компанія Wirtz провела порівняння з легковими автомобілями зі звичайним двигуном: «При рівні звукової потужності 49 дБ(А)/м на швидкості 20 км/год eTruck всього на 1 дБ гучніше, ніж легковий автомобіль при 48 дБ(А).

«Розробляючи MAN eTruck, ми хочемо зробити позитивний внесок у захист людей та природи. Ми робимо це в першу чергу з локальним нульовим рівнем викидів, але також із відчутним шумоподавленням. Вимірювання показують: наші нові вантажівки MAN eTrucks можна використовувати поза годинами пік, тобто пізно вночі або рано-вранці.

Це означає, що вони відкривають дуже широкий спектр застосування та високий рівень гнучкості для наших клієнтів. Це навіть означає використання 24 години на добу, кожен день тижня – за умови наявності правової бази», – додав Крістоф Єссбергер, керівник відділу продуктової стратегії MAN.

Щодо правил захисту від шуму, MAN зазначає, що Нідерланди розробили стандарт захисту від шуму PIEK. Для отримання сертифіката, наприклад, для нічного транспорту, вантажні автомобілі та транспортне обладнання зазнають акустичних випробувань. Вони не повинні перевищувати встановлені межі децибелів на відстані 7,5 метрів. Тим часом у Німеччині шумові викиди оцінюються відповідно до TA Lärm (технічна інструкція із захисту від шуму).

“В даний час немає огляду ринку або стандартизованої інформації про шумові викиди комерційних автомобілів з альтернативним приводом, що використовуються в логістиці в Німеччині”, – сказала Даніела Кірш, керівник проєкту Fraunhofer IML. – Ось чому потрібне таке рішення, як сертифікат PIEK, який компанії можуть використовувати для орієнтації».

Відсутність довідкових значень для дозволів на нічний транспорт сьогодні, як і раніше, часто викликає труднощі, оскільки відсутні значення, які державна адміністрація може використати для довідок, кажуть експерти, які проводили дослідження.

«Підготовляючи посібник з шуму від вантажівок з альтернативним двигуном, ми хочемо полегшити роботу органів місцевого самоврядування та дозвільних органів при міському транспорті. Ми виявили, що їм не вистачало даних та показників, коли їм доводилося приймати рішення, наприклад, про доставку вночі у міських районах», – заявила Кірш.

Очікується, що повні результати дослідження будуть опубліковані на початку 2024 року. Необхідні дані були зібрані, зокрема, під час серії вимірювань на випробувальному полігоні MAN у Мюнхені. Експерти відправили на трасу MAN eTruck та звичайний дизельний MAN TGX 18.510 тієї ж вагової категорії та виміряли їхній рівень шуму.

Йдеться про вантажівки із причепами загальною масою 40 тонн. Вимірювання проводили від імені Fraunhofer IML персоналом акредитованого вимірювального центру Peutz Consult GmbH. Праворуч і ліворуч від проїжджої частини на відстані 7,5 м один від одного були встановлені ручні шумоміри, що калібрувалися.

На випробувальному треку MAN були змодельовані різні сценарії та виміряні їх шумові характеристики: спочатку рух зі швидкістю 20 км/год із включеною системою акустичного попередження AVAS – це означає штучний шум під час руху, оскільки шум шин чітко чутний лише на швидкості близько 20 км/год.

Подальші вимірювання проводилися на швидкості 30 км/год і під час руху заднім ходом з увімкненою та вимкненою системою попередження про рух заднім ходом. Крім того, було зібрано дані про прискорене наближення. Усі виміри проводилися щонайменше десять разів.

Поділитися
Подібні публікації