Головна Новини Амбітні цілі ЄС щодо скорочення викидів CO2: скорочення середніх викидів нових вантажівок на 45% за 6 років
Новини

Амбітні цілі ЄС щодо скорочення викидів CO2: скорочення середніх викидів нових вантажівок на 45% за 6 років

30 Січня 2024 106

Рада та Європейський парламент досягли попередньої політичної домовленості щодо скорочення викидів вуглекислого газу важкими транспортними засобами, включаючи вантажівки, автобуси та причепи. Виробникам доведеться скоротити середні викиди нових вантажівок на 45% у 2030 році, на 65% у 2035 році та на 90% у 2040 році.

Угода окреслює нові стандарти викидів для важких транспортних засобів (HDV), запроваджуючи цілі на 2030, 2035 та 2040 роки. Запропоновані правила мають на меті розширити сферу дії регулювання, щоб охопити майже всі нові HDV, включаючи менші вантажівки, міські автобуси, автобуси та причепи.

Деякі винятки з цільових показників скорочення викидів CO2 визначені для виробників невеликих серій, транспортних засобів, що використовуються в окремих секторах, таких як гірничодобувна промисловість і сільське господарство, а також тих, які використовуються в збройних силах і службах екстреної допомоги.

Професійні транспортні засоби, такі як сміттєвози та бетонозмішувачі, будуть включені до регламенту на більш пізньому етапі (2035 р.), а Комісія вивчає можливість розширення сфери застосування на менші вантажівки (до 5 т).

Угода також стосується модернізації звичайних транспортних засобів на транспортні засоби з нульовим рівнем викидів (ZEV), що дозволяє передавати такі транспортні засоби між виробниками за умови оцінки Комісії до 2025 року.

Цільові показники скорочення викидів для важких вантажівок понад 7,5 т і міжміських автобусів узгоджуються з кліматичними цілями ЄС, зі скороченнями, встановленими на 45% у 2030 році, 65% у 2035 році та 90% у 2040 році. Крім того, цільове скорочення на 15% до 2025 року вже досягнуто. викладене в існуючому положенні, залишається в силі.

Для причепів і напівпричепів узгоджені цілі скорочення встановлені на 7,5% і 10% відповідно. Введення терміну «е-причепи» має на меті забезпечити юридичну ясність і адаптувати положення до технічних розробок цього нового типу причепів. В угоду включено положення про перегляд, яке вимагає від Комісії оцінити ефективність і вплив цілей регламенту в 2027 році.

Перегляд також розглядатиме розробку загальної методології для оцінки та звітності про викиди CO2 за повний життєвий цикл нових ГДВ, як а також роль вуглецевого поправочного коефіцієнта (CCF) і методологію реєстрації важких двигунів, що працюють виключно на паливі з нейтральним вмістом CO2.

Зараз тимчасова угода має бути схвалена представниками держав-членів у Раді та парламентському комітеті з навколишнього середовища. У разі схвалення текст буде офіційно прийнятий обома інституціями перед публікацією в Офіційному журналі ЄС і набуттям чинності.

ACEA: цілі повинні підтримуватися надійною структурою
Виробники вантажівок і автобусів повністю підтримують амбітну програму декарбонізації, заявляє Європейська асоціація виробників автомобілів (ACEA), додаючи, що дуже амбітні цілі щодо скорочення CO2 повинні бути підкріплені надійними сприятливими умовами.

«Інфраструктура електрозарядки та заправки воднем, комплексні схеми ціноутворення на викиди вуглецю та суттєві заходи підтримки транспортних операторів для швидкого інвестування: це ключові складові для швидкої декарбонізації сектору важкого транспорту, на додаток до транспортних засобів з нульовим рівнем викидів», — підкреслила Сігрід. де Фріз, генеральний директор ACEA.

Щоб досягти цілей до 2030 року, понад 400 000 електричних і водневих транспортних засобів повинні бути на дорогах, і принаймні одна третина всіх нових реєстрацій повинна бути моделями з нульовим рівнем викидів.

Європа потребує щонайменше 50 000 відповідних зарядних станцій (більшість із яких є Megawatt Charging Systems) і щонайменше 700 водневих заправних станцій, щоб рівняння працювало, попереджає ACEA.

Декарбонізація великовантажного транспорту потребує колективних зусиль різноманітних зацікавлених сторін у транспортній екосистемі.

«Ми відіграємо свою роль, інвестуючи та нарощуючи серійне виробництво вантажівок і автобусів із нульовим рівнем викидів, але ми покладаємося на здатність наших клієнтів інвестувати та використовувати нові транспортні засоби для заміни старих транспортних засобів, які зараз їздять по дорогах Європи», — додав де Фріз.

Поділитися
Подібні публікації